כחלון: "כל מפלגה ביקשה כסף לסקטור שלה, הסקטור שלי היה פגועי נפש, חיילים, קשישים"

    ישראל פרייא | תמונה: יניב נדב No Comments on כחלון: "כל מפלגה ביקשה כסף לסקטור שלה, הסקטור שלי היה פגועי נפש, חיילים, קשישים"
    7:11
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on בשורות קשות: חמישה לוחמים נפלו בקרבות ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר משה כחלון הגיע הצהריים (ג') לכנס המלחמה בעוני של ארגון לתת, שם רואיין ע"י התסריטאי רשף לוי, אשר פתח את דבריו במונולוג מרגש על העוני שחוותה משפחתו כשהיה צעיר, תוך שהוא עומד על סף דמעות מול שר האוצר כחלון.

    "צריך להגדיר יעד ממשלתי לצמצום העוני", אמר שר האוצר בפתח דבריו. "ממשלות לא אוהבות להגדיר יעדים, יכול להיות מאד שצריך לשנות את זה, אני לא איש של מספרים וגם לא כלכלן גדול, אני רוצה להיות ריאלי ולעמוד מאחורי היעד שלי ואלי מדינת ישראל צריכה לקבוע שיתוף פעולה עם ארגון 'לתת' על מנת לגבש את היעד הזה".

    כחלון הוסיף ואמר: "שמנו לא מעט כסף, יש בעיות שאי אפשר לפתור אבל אנחנו עושים את המרב, בימים הקרובים נוסיף מאות מיליונים לתחבורה ציבורית, אנחנו מחלקים את הכסף בהתאם להמלצות אלאלוף ואני מתכוון להמשיך בכך. כשהגענו למשא ומתן הקואליציוני כל מפלגה ביקשה כסף לסקטור שלה, הסקטור שלי היה פגועי נפש, חיילים, קשישים, לחלקם כבר סיפקנו כסף ולחלקם נספק בימים הקרובים. אנחנו מתכוונים להמשיך ולפעול למען הביטחון התזונתי".

    שר האוצר התייחס כמו כן למתווה הגז אשר עומד בשיאה של סערה ציבורית: "לדעתי אפשר היה לקבל יותר ממתווה הגז, אם המתווה לא אמיתי הוא לא יחזיק מים, חשוב לזכור אבל שמתווה הגז בהבשלה מלאה יכניס מחזור של 5-6 מיליארד שקלים בשנה למדינה, במקביל משלם הציבור לבנקים 45 מיליארד שקלים בשנה. אלו סכומים אדירים שהציבור משלם והכל עובר מלמטה בלי שאף אחד אומר כלום, יש תחומים נוספים בהם משלמים בלי להרגיש והדבר פוגע בשכבות החלשות".

    מנחה הריאיון רשף לוי התעניין בשלב זה האם ראה שר האוצר את הסדרה 'מגש הכסף' כשכחלון השיב מצידו: "לא צפיתי במגש הכסף אבל שמעתי על הסדרה. בנושא הזה חשוב להדגיש שביקשתי מראש הממשלה לפני שחתמתי על ההסכם הקואליציוני ושגם הנגידה תדע שאני הולך לרפורמה בבנקאות ובמזון במטרה להפסיק לעשוק את הציבור. המכונה הכי משומנת לעשוק את הציבור הייתה הקרקעות ואנחנו פעלנו לעצור את זה, עד שלא קיבלתי התחייבות חד משמעית מראש הממשלה לא הסכמתי להיכנס לממשלה".

    שר האוצר סיים את דבריו והתחייב כי בשנת 2016 יראה שינוי במצב העוני במדינת ישראל: "קידמנו את מחיר למשתכן, התחייבנו על 70 אלף יחידות דיור עד סוף השנה הבאה, בנושא הבנקאות יש הסכמה להכניס אשראי חוץ בנקאי והפרדה של כרטיסי האשראי מהבנקים ובנוסף יש את רפורמת הקורנפלקס שתייצר תחרות ותוביל להוזלה ביוקר המחיה, אני יכול לומר ולהתחייב שבשנת 2015 נראה שינוי, אנחנו מקדמים פעילות להיחלצות מהעוני, מעודדים אנשים לצאת לעבודה, אין לי ספק שנראה שינוי לטובה".



    0 תגובות